Hoe duur is doodgaan?

Alles bij elkaar? Uitvaart, grafsteen, etc, gewoon alles...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (14)

6.ooo euro. Helaas wordt het elke dag duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het zo duur maken als je wil
Bloemen hapje dranke
Of alleen de kist en meer niet
Je kan ook je ligaam aan de wetenschap schenken dan kost het je helemaal niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site staat wat de uitgaven gemiddeld kosten!

http://www.uitvaart.nl/page_41.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De begrafenis, crematie en alles eromheen zou ik toch zeker schatten op een 5 duizend euro, maar is wel afhankelijk van wat je wil. Je kan het natuurlijk net zo duur maken als je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de € 5.000.- en de € 10.000.- denk ik.
Stuur je kaarten?
Plaats je een advertentie?
Koop je kransen?
Wat voor kist enz.
Ook de kosten per gemeente verschillen enorm.

Kosten per gemeente
uitvaartorganisatie DELA heeft onlangs onderzoek gedaan naar de graftarieven in de verschillende gemeenten in Nederland. De grafkosten zijn het hoogst in de gemeente Waddinxveen. De graftarieven in Ferweradiel zijn het laagst. Het verschil in de kosten tusen de duurste en de goedkoopste bedragen maar liefst 4.162 euro.

Duurste gemeenten:
Waddinxveen € 4.386
Jacobswoude € 3.548
Rijnsaterwoude € 3.548
Amstelveen € 3.535
Schagen € 3.418
Steenwijkerland € 3.354
Abcoude € 3.334
Hengelo € 3.147
Heemstede € 3.115

Goedkoopste gemeenten:
Ferwerderadiel € 224
Littenseradiel € 311
Asten € 445
Lemsterland € 500
Beesel € 545
Maasbracht € 554
Oldebroek € 569
Schinnen € 595
Oudewater € 632
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dàt eens wist, zou je niet eens meer dood willen gaan. Het kost jou, ofwel je nabestaanden, een vermogen en elk jaar stijgt de prijs ervan zelfs.

Dus hoe langer je leeft, hoe duurder je uit bent. Verzeker je maar goed. en goed is, in natura. D.w.z. zodanig dat jij of je erfgenamen niet hoeven te betalen maar die verzekering.

Groetjes,

Ton

Toegevoegd na 33 minuten:
De DELA is een uitstekende verzekering. DELA betekent: Draag Elkanders LAsten.

Ik meen dat ze in Eindhoven zitten.

Ze regelen alles voor je t/m het kopje koffie plus het plakje cake na de begrafenis of crematie.

En de rekening wordt achteraf door hen voldaan..ook niet onbelangrijk, toch?

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De DELA is een uitstekende verzekering. Wij hebben die al jaren. Zij regelen allesvoor je, zelfs ook de kist, de begrafenisondernemer, de auto's Gewoon heel de uitvaart inclusief het plakje cake bij de koffie na de de crematie of begrafenis. En wat bepaald niet onbelangrijk is..ze regelen en betalen ook..de betaling van de rekeningen achteraf. enz enz. DELA betekent: Draag Elkanders Lasten. En dat doe je als je je daarbij aansluit. Tip: Hoe jonger je je aansluit bij hen, hoe lager de premies zijn. Je vindt hen wel via het internet. Ik meen dat ze in Eindhoven zitten. Groetjes, Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met die verzekering in natura ; zie mijn antwoord. is mijn schoonmoeder ook mooi ingetuind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclame...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is geen reclame in die zin dat ik het voor hen maak..maar o.g.v. mijn ervaringen met hen gaf ik mijn antwoord. Reclame maken voor iets of iemand wil ik niet en al zeker niet via deze site. Maar ja..als ze goed zijn maken zij op die wijze toch reclame voor zichzelf. Groetjes, Ton
Heb een tijdje geleden (half jaartje denk ik) een advertentie uit de krant geknipt van Uitvaart Compact. Ze beweren daar dat hun uitvaarten €1900 kosten en crematies €1800. Zie www.uitvaartcompact.nl of bel 0800-5080. Ik zie nu op hun website dat hun allerlaagste tarief zelfs €1600 is. Er zijn verschillende categorieën van luxe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen de vijf en de tienduizend euro.

Als je helemaal geen geld hebt word je van gemeentewege begraven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderstaande tarieven zijn laatst geactualiseerd op 6 januari 2010. Voor de eenvoud zijn we uitgegaan van een beperkt aantal mogelijkheden. Sommige begraafplaatsen en crematoria rekenen hogere tarieven voor een begrafenis/crematie op zaterdag. En de meeste begraafplaatsen/crematoria kennen een speciaal, lager tarief voor kinderen. Dergelijke nuances zijn niet in deze indicatie verwerkt. Tevens is er afgerond. Een akte van overlijden kost per 1/1/2010 eigenlijk € 11,30. Echter, die 30 eurocent maakt niet veel uit op een kostenindicatie van duizenden euro`s. Omwille van de eenvoud zijn dit soort bedragen afgerond.

Lees hierover meer op deze site:

http://www.uitvaartverzekering.nl/page_488.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oma is 3 weken geleden overleden. Afhankelijk van wat je wilt (kist, grafsteen) heeft deze begrafenis rond de 7500 euro gekost. Er zijn ook hele vreemde kosten:
Bijv. rouwkaarten gaan met speciale post mee. Je krijgt een extra envelop mee (A4 formaat) waar je alle rouwkaarten in moet stoppen. Die kost dan 6,80 euro. Manicure hand: 89 euro. Voetmanicure 114 euro, make-up 418 euro. Tjsa.. je kunt het zo duur maken als je wilt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minimaal 6000 tot 8000 euro.(afhankelijk van hoeveel mensen je verwacht). Minimaal dus. En als het zo ver is, wil je eigenlijk nergens op beknibbelen voor je nabestaanden, dus hopelijk zijn ze goed verzekerd of laten ze wat geld na voor de kosten.

Overigens moet je met begrafenispolissen HEEL goed opletten. Mijn onlangs overleden schoonmoeder had een begrafenispolis die uitkeerde 'in natura', en waarvan haar meerdere keren verzekerd was dat hij alle benodigde kosten zou dekken. Uiteindelijk bleek het om een bedrag 'in natura' van slechts 1500 euro te gaan, waar de kaarten en postzegels nauwelijks van betaald konden worden. En dan hebben we het redelijk goedkoop gehouden, met geen massief houten kist enzo.
Dat 'in natura' bleek te gaan om 20 kaarten (standaard), 1 lawaaibomenhouten kist, een summiere dienst van niks in de aula van de begraafplaats, geen dragers, geen transport van huis naar kerk en kerk naar begraafplaats, 1 bloemstuk waar je echt niet mee gezien wilt worden, kortom, een uitvaart die je je geliefden beslist niet wilt aandoen. Zorg dus liever voor een verzekerd bedrag. En als je nu denkt over 20 jaar te overlijden (ongeveer), dan moet je al denken aan een bedrag van rond de 15.000 euro.

Als je een begrafenis met álles er op en er aan wilt, moet je op minimaal 10.000 euro rekenen. Begrafenis is big business,en mensen zijn opdat moment weinig kritisch en hebben niet de tijd uitgebreid prijzen te vergelijken. Bovendien zijn er nogal wat prijsafspraken in de branche, en is er totaal geen tweedehands markt. Het is dus een grote geldklopperij. En het enige dat je kunt doen is slikken en dokken, want je kunt iemand nu eenmaal niet in een papieren zak tussen de bosjes begraven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles bij elkaar ben je rond de €12000 kwijt incl. grafsteen. Alleen de begrafenis rouwkaartjes koffie met een plakje cake of een koekje en eventuele bedankkaartjes en grafkosten ben je ongeveer tussen de €7000 en €9000 kwijt. Crematie is goedkoper dat is €6000 all-in dus rouw/bedankkaartje kist uitvaart 1 volg auto enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van je wensen, kan het makkelijk oplopen tot wel 10.000 euro. Maar ook voor minder kan de betrokke wel rust vinden.
Je moet ook niet denken in termen van geld de achterliggende gedachte dat men nog even stil staat bij de persoon, is voor sommige waardevol.
Het sterven zelf is geen kostenpost maar een gift als dank voor je bijdrage aan het collectief. Wie weet zijn van jou belastingcenten wel gehandicapte kinderen geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doodgaan zelf kost natuurlijk niets.

De vraag is: wat kost het om van dat lichaam af te komen?

Ik ben al ruim 30 jaar verzekerd bij de DELA.
De inflatie van de uitvaartkosten is 2.83%.
Het bedrag is ieder jaar omhoog gegaan, ik betaal nu
12, 47 per kwartaal is ong. 49 euro per jaar.

Die bellen af en toe op of ik niet iets aanvullends wil
verzekeren. Het antwoord is altijd nee.

Er zit al in die verzekering:
Vervoer vanuit het buitenland, indien nodig
Opbaren, thuis of in zo'n centrum.
75 rouwbrieven en dankbetuigingen
rouwauto

Wat mij betreft meer dan genoeg.
Ik wil gecremeerd worden in de goedkoopste kist
en mijn as wordt op het asveldje verstrooid met verder
helemaal niets.
Mijn nabestaanden mogen uitmaken of en hoe duur een eventuele koffietafel wordt.
Zo hebben we dat met mijn ouders gedaan en dat raad ik mijn kinderen ook aan.
De rest is flauwekul, wat mij betreft.